Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokauppamme yleiset ehdot kuluttaja-asiakkaille

Ehdot ovat voimassa 1.6.2024 alkaen

Yleistä

Nämä ehdot koskevat kuluttaja-asiakkaita.

Verkkokauppa on Suomen Kylmäliikkeiden Liitto ry:n (jatkossa SKLL) ja Suomen Kylmäyhdistys ry:n yhteinen.

Otamme vastaan ainoastaan verkossa sivulla www.kylmaverkkokauppa.fi tehtyjä tilauksia. Voit kuitenkin aina ottaa yhteyttä meihin, jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi tai tarvitset apua tilauksen tekemisessä.

SKLL ja Suomen Kylmäyhdistys ry eivät vastaa mahdollisista viivästyksistä, teknisistä virheistä, kirjan tai muun materiaalin ilmestymisajan muuttumisesta tai virheistä artikkelitiedoissa. Pidätämme myös oikeuden kaupan peruuttamiseen, jos tuote on loppunut.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Hinnat ja maksaminen

Hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät arvonlisäveron. Kirjojen arvonlisävero on 10 %. Muiden tuotteiden arvonlisävero on 24 %.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta. Asiakkaalle on voimassa tilaushetkellä ilmoitettu hinta.

Ostokset tulee maksaa käyttäen Paytrail-palvelua. Pyynnöstä maksutapana voi myös olla lasku, jonka lähetämme erikseen annettuun laskutusosoitteeseen (jos laskutusosoite on eri kuin toimitusosoite). Kaikkiin laskuihin lisätään 20 € laskutuslisä (sisältää ALV 24 %).

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Toimitustapa

Tilaukset toimitetaan postitse Postin toimitusaikojen mukaisesti.
Toimituskulut 16 euroa (sisältää ALV 24 %) / tilaus.

Tilausvahvistus

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Toimitusaika

Pyrimme lähettämään tilaukset 7–14 päivän sisällä tilauksesta.

Viivästykset

Teemme parhaamme toimittaaksemme tuotteet asiakkaillemme niin nopeasti kuin mahdollista, mutta valitettavasti joskus toimituksissa tulee viivästyksiä. Tästä syystä emme voi taata, että tilaus on perillä tiettynä päivänä. Pidätämme oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia.

Odottamattomissa tilanteissa (Force Majeure) kuten sota, luonnonmullistus, lakko, tulipalo ja puuttuvat toimitukset alihankkijoilta ei SKLL vastaa viivästyksistä.

Tilauksen peruuntuminen

Myymme tuotteita, joita meillä on varastossa. Emme voi kuitenkaan taata toimitusta tiettynä päivänä ja varaamme oikeuden myös kaupan perumiseen. Jos tuotteita ei enää ole saatavilla, se peruuntuu tilauksestasi eikä sitä toimiteta myöhempänä ajankohtana. Tilauksen peruuntuessa asiakkaalle lähetetään sähköpostitse tieto asiasta.

Peruuttamisoikeus ja palautus

Kuluttajalla on aina 14 päivän peruuttamisoikeus (lasketaan tilatun tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta). Jos haluat peruuttaa kaupan, tulee siitä ilmoittaa meille 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.

Peruuttamisoikeus ei koske viallisia tai virheellisiä tavaroita, tällöin kyseessä on reklamaatio.

Kun palautat käyttämättömän tuotteen 28 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä maksamme takaisin maksamasi summan kokonaisuudessaan. Mikäli tuotteen laatu on kärsinyt sen seurauksena, että sitä on käsitelty enemmän kuin on tarpeen tuotteen kunnon tarkastamiseksi, voimme vähentää arvonvähennystä vastaavan summan takaisinmaksusta.

Voit palauttaa tuotteet samassa pakkauksessa, jossa lähetys saapui sinulle. Jos olet ehtinyt hävittää pakkauksen, voit lähettää palautuksen hyvin pakattuna myös muussa pakkauksessa. Liitä palautuksen mukaan tilausnumero, jotta tiedämme, mitä tilausta palautuksesi koskee. Säästä Postin palautuskuitti, jotta voit tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa.
Toimita palautus lähimpään Postin palvelupisteeseen ja lähetä se seuraavalla osoitteella:

Suomen Kylmäliikkeiden Liitto ry
Teknobulevardi 3–5
01530 Vantaa

HUOM! Meillä ei ole sopimusnumeroa palautuksille. Kun palautat tuotteen, tulee sinun maksaa palautuksen rahti. Palautukset tulee lähettää Postin kautta. Palautuksen hinta määräytyy Postin hinnaston mukaisesti lähetyksen koon ja painon mukaan. Postin toimipiste auttaa sinua tarvittaessa valitsemaan oikean vaihtoehdon. Palautuksen kuluista vastaa asiakas.

Takaisinmaksu

Kun syystä tai toisesta palautat tilauksesi, saat takaisinmaksun ostetuista tuotteista tilillesi. Ilmoita siis tilinumerosi palautuksen yhteydessä.

Noutamatta jääneet paketit

Mikäli tilausta ei noudeta noutopisteeltä säilytysajan puitteissa, palautuu tilaus meille takaisin automaattisesti ja veloitamme tästä 20 euron kulun (sisältää ALV 24 %).

Peruuttamisoikeus ei koske noutamatta jääneitä ja siitä syystä meille palautuneita paketteja.

Reklamaatio

Asiakkaan tulee aina tilauksen vastaanotettuaan tarkistaa, että paketti on ehjä ja että sen sisältö on kunnossa. Reklamaatio tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta sähköpostitse osoitteeseen saara.kerttula(a)skll.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Erimielisyydet tulisi ratkaista ensisijaisesti asiakaspalvelumme kanssa. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus viedä tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan https://www.kuluttajariita.fi/fi/ käsiteltäväksi. Sitoudumme noudattamaan kuluttajariitalautakunnan päätöstä.

Henkilötiedot

Noudatamme henkilötietojen käsittelyssä ajantasaista lainsäädäntöä kuten Euroopan tietosuoja-asetusta GDPR:ä.

Jos sinulla on kysymyksiä yllä olevaan tai reklamaatioihin liittyen, voit olla meihin yhteydessä.